wtorek, 12 maja 2015

Plener w sierpniu


W sierpniu zapraszamy na:
:)


miejsce:  umarka

plener poprowadzą :

Klaudia Gawin


Zajmuję się ceramiką od ok 12 lat, od ponad 10 prowadzę pracownię ceramiczną, najpierw w domu kultury, od trzech lat już własną. Na co dzień prowadzę warsztaty ceramiczne z dorosłymi, czasami z seniorami, dziećmi i osobami po kryzysach psychicznych, prowadziłam szkolenia "Glina w arteterapii" w Stowarzyszeniu Terapeutów i Arteterapeutów "Linie". 

Najbardziej w mojej pracy interesuje mnie, oczywiście poza własna twórczością, kontakt z człowiekiem, relacja, która wytwarza się na bazie pracy z gliną. Dla niektórych osób jest to relaks, dla innych terapia, dla jeszcze innych pasja, która przeradza się w codzienne zajęcie. Bardzo lubię plenerowe techniki  wypału, Raku, wypały w piecu na drewno. Inspiruje mnie natura, prace japońskich, koreańskich, chińskich mistrzów oraz kontakt z drugim człowiekiem, historie jakie ludzie niosą ze sobą. Ważnym elementem mojej pracy jest dzielenie się swoimi doświadczeniami nabytymi w pracowni oraz tymi wynikającymi z pracy z Mistrzami, jakich miałam okazję w życiu spotkać. Ceramika to moje codzienne życie, praca, pasja i nieustająca praca nad sobą.

Emilia Musiał

Rozpoczęłam studiowanie rzemiosła ceramicznego na Uniwersytecie Ludowym we Wzdowie w 2001 roku i od tego czasu wciąż się uczę. Jest to dla mnie dziedzina tak bogata i różnorodna, że w wielu kwestiach wciąż czuję jakbym dopiero zaczynała.

Do tej pory z gliną pracowałam w Polsce, Hiszpanii i Irlandii. Często współpracuję z innymi kolegami po fachu, poznając ich metody pracy, różne tradycje, z których się wywodzą, specyficzne materiały, których używają w danym regionie czy kraju.

Obecnie, w Polsce, należę do fundacji Przychodnia Ceramiczna, która zajmuje się organizowaniem regularnych warsztatów oraz różnorodnych wydarzeń ceramicznych. W tym samym czasie współpracuję z kolektywem katalońskich ceramików i artystów w Hiszpanii tworząc spektakle łączące ceramikę z innymi dziedzinami sztuki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz